Scriu acest post fara o tinta anume, este doar un articol prin care consemnez ca ieri, neamtu’ meu a implinit venerabila distanta de 150 000 km. Pentru un Ford Focus se pare ca nu prea conteaza, numarul acesta de kilometri fiind un fel de frectie, ceva in genul…sunt la prima tinerete.
Inca sprinteaza ca Usain Bolt dupa betie, stabilitatea este inca la ea acasa, iar motorul HDI, unul dintre cele mai reusite motoare construite vreodata, toarce ca un pisic.
Nu scoate fum, nu consuma ulei, iar ca fap divers,ieri, ca motiv de sarbatoare am eliberat fraul celor 110 cai. Au ajuns fara probleme sa galopeze cu 200 km/h.
Ce-mi pare rau pentru el, este ca nu-l pot lasa sa mearga la turatia la care se simte el cel mai bine…3000 de ture ma scoate in afara legii, pentru ca la rotatiile astea se duce la 160 km/h, asa ca mergem mai subturat, la 2800 ture, viteza este 140km/h.
Acum ca l-am laudat si sa nu i se urce la capul pistonului, trebuie sa consemnez si partile care fac mai putina cinste unui brek.
In primul rand este vorba despre spatiul foarte mare, iar pe timp de vara cand temperaturile sunt foarte ridicate, dupa ce a stationat in soare mai mult timp, cu aerul conditionat la maxim, dureaza destul de mult pana atmosfera devine suportabila.
A doua chestie care ma nemultumeste la brek, este faptul ca pe luneta se aduna toata mizeria posibila…daca e ploaie,toata mazga se aduna pe luneta si haion, iar daca mergi pe drum de tara, nu-ti mai dai seama de culoarea masinii, din cauza prafului. Si eu merg destul de mult pe drumuri de tara.
La final, sa ma iau si de partea tehnica. Singura problema pe care o are masina, este problema clasica a fordului, turbina „fluiera”. Dar din cate am mai citit si am mai vorbit si cu mecanicii, problema nu este grava, motorul putand functiona asa pana toata masina ajunge la remat.
O alta explicatie pentru fluieratul turbinei, am primit de la un mecanic, fiu de doctor veterinar:
Dom’le, probabil ca si caii putere sufera de tarnafes….
Una peste alta, sunt multumit de ford si cred ca si el de mine, mai ales ca fac tot posibilul sa-l plimb.
Heheheee … te’ai apucat si tu sa ii ti un soi de jurnal de bord? Vezi ca iti cer plata pentru drepturi de autor! 😀
Lasand gluma iti doresc sa fi sanatos si sa ai parte de masinuta mult si bine! Fordurile in general sunt masini destul de solide si fiabile … 150.000Km daca sunt reali sunt floare la ureche, ca sa zic asa … abia ce a iesit din rodaj. 😀
Pentru mine unul masina ideala a fost si ramane hatchback’ul, iar francezilor le’a iesit cel mai bine combinatia dintre un sedan+harch urias … cum este cazul Laguna unde portbagajul este aproape la fel de generos ca la un brack al altor producatori, dar fara a avea dezavantajele unuia. Acum cum a dat caldura cu adevarat … si la mine dureaza vreo 10 minute pana clima aia sa inceapa sa schimbe aerul din masina … da no e ceva normal pana la urma. 🙂
No da’i bice, sanatate si drumuri bune sa tot ai! 🙂