Ce faci când se strică aerul condiționat la mașină

La așa întrebare, răspunsul este că atunci când ai constatat că nu mai funcționează clima, că s-a stricat aerul condiționat la mașină, primul lucru pe care îl faci este să oprești și să repornești aerul condiționat. Desigur, fiind vară, dacă aerul condiționat nu pornește este clar că e gata, s-a stricat așa că tragi o înjurătură. Apoi deschizi geamurile, dai ventilatoarele mai tare, începi să transpiri și te întrebi cum dreaqu de n-ai murit când mergeați 5 inși în august în Vamă cu Dacia 1300, când traversai orașul cu pet-ul de 2 litri la capotă să nu fiarbă motorul, când… Ne-am boierit ar zice ăia mai vechi… Dar nici verile de altă dată nu prea săreau de 32..

În fine, continuăm. După ce ai constat că aerul condiționat a decis să moară, după ce ai înjurat, după ce ai transpirat și ai mai încercat să-l pornești de câteva ori fără succes, te apuci să te informezi despre prețuri și locuri unde ai putea repara aerul condiționat. Teoretic, dacă s-a stricat aerul condiționat la mașină nu ai foarte multe defecte posibile. Cel mai grav este când crapă compresorul de aer condiționat. Aici sunt treburi mai complexe ce presupune înlocuirea compresorului și alte câteva chestii conexe care ridică mult prețul reparației. La nivel teoretic, o intervenție la aerul condiționat al mașinii presupune urămătorii pași:

1. constatarea motivului pentru care s-a defectat compresorul (foarte important pentru a ne asigura ca reparatia facuta va fi durabila, altfel compresorul nou va avea o durata de viata extrem de scurta)
2. inlocuirea condensatorului si a filtrului uscator (cu rol in preluarea umiditatii, importanta acestuia explicata in pasul 6)
3. inlocuirea compresorului de aer
4. spalarea conductelor cu aparat special
5. verificarea si inlocuirea supapei de expansiune (o piesa deseori ignorata in reparatie, insa cu rol important in buna functionare a instalatiei)
6. vacuumarea instalatiei pentru a inlatura orice urma de umiditate (chiar si 1 ml de umiditate aflat in instalatia de racire afecteaza enorm eficienta si in timp o va distruge)
7. incarcarea cu freon, substanta de contrast si ulei
8. verificarea bunei functionari a sistemului

Astea 8 puncte de mai sus sunt luate de pe anunțul unui de pe olx… și este despre ce poate fi mai rău în cazul în care s-a stricat aerul condiționat. Că mă gândeam și eu ca tot românul la ce e mai rău… Altfel, la un calcul mental, la ce prețuri se practică în sezon pentru intervenții la aerul condiționat al mașinii, chiar cu un compresor aftermarket, să pot răcori hardughia, trebuia să scot măcar 1800-2000 de lei.

Da Maran mai are și noroc în veață și, din vorbă în vorbă, din telefon în telefon, am ajuns cu recomandare la niște băieți care chiar se pricep. Și aștia după ce au gâdilat, au verificat, au decis că de vină pentru faptul că nu-mi merge mie aerul condiționat la Pejo ar fi ceva bobina de la compresorul de aer condiționat. Nu mă pricep, de când am mașini cu aer condiționat este pentru prima oară când efectiv am problema asta.

Altfel, am scăpat ieftin, 450 lei toată treaba plus 50 lei lu băiatu care s-a chinuit să monteze și să demonteze compresorul de aer condiționat pe rablă. Băiatu și-a meritat bani, că s-a apucat de treabă pă clasic, în curtea atelierului, direct pe beton…că nu avea elevator liber. Și am un scut de protecție cât jumătate de mașină. În fine, bine că s-a rezolvat și n-am stat fără aer condiționat decât două zile. Duminică și luni seara pe la ora 19 era gata treaba.

4 comentarii la „Ce faci când se strică aerul condiționat la mașină”

  1. Tu ai avut noroc sa crape doar ambreajul care contine si condensatorul de impuls. La mine a crapat de tot compresorul acum cativa ani si doar inlocuirea lui a rezolvat problema! De atunci, multam Doamne … la anul trebuie sa bag si eu ceva freon.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Descoperă mai multe la e-redoo.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura