Dap, am întâmpinat ceva probleme cu Google Chrome și i-am dat fatală. Și uite așa, rulez fin pe Microsoft Edge. E, dar aici e faza că ăștia merg pe Bing, concurentul lui google. Treaba e mai complexă și nu o stăpânesc, ideea este că mi-am luat blogurile la puricat și grosul traficului vine din google. Din bing doar undeva la 2% grosso modo. Ceva mai mult trafic venit din Bing am văzut doar la blogul ăla de-l lăudam eu că a început să facă și el niște firfirei. O fi mai nou, o fi crescut numărul de utilizatori de bing…. habarnam. Ideea este că tot aici au apărut și cel mai mult trafic din duckduckgo, al treilea motor de căutare ce aduce trafic pe blogurile mele.
Și uite așa am dat un ochi, de comparație, să văd cum stau în căutări pe anumite cuvinte cheie. Și din vreo 5-6 încercări, concluzia a fost că diferența este destul de mare, articole care apar în prima poziție în google, imediat sub anunțurile sponsorizate, în bing sunt mult mai jos în pagină, uneori chiar în a doua pagină. Și uite așa, o să încep să văd care e treaba cu optimizarea pentru bing, că până acum am optimizat doar pentru google.
Până mă pun puțin la curent cu ce vrea bing de la #veața mea, mi-am înscris site-urile și în Bing Webmaster Tools. Vedem în timp cum evoluează treaba, dacă reușesc să optimizez puțin și pentru bing, ar fi genial….. Așa, voi cum stai cu traficul din bing?
E departe de adevar. Poate ca a mai crescut un pic cu edge, dar lumea tot google seteaza ca primar.
Față de google, pe 2021 ( adica luna asta) raportul e de 61:1 , dar văd de două ori mai multe căutari decât din duckduckgogo și de 8 ori mai multe decât din Yahoo ( da, mai există, se pare).
Pe 2019 este de 196:1 – deci da, pare că e de 3 ori mai folosit bing decât obișnuia să fie anul trecut.
In 2019 raportul este de 669:1 – adică nu exista 🙂 . Mai multe cautari veneau atunci atât din duckduckgogo, cât și din Yahoo.
Deci da, este fără îndoială evoluție.
Notă : Eu nu optimizez pentru nimic, uneori scriu intenționat antiSEO. Deci orice creșteri estimez eu că sunt organice nu ale conținutului meu, cât ale schimbării preferințelor în materie de motoare de căutare.