Ignatul rablei

Se zice că godacul are vise premonitorii cu cuțitul în noaptea de Ignat. Nu cred că e ceva studiu, e doar așa, popular, născut din experiența milenară a boborului român. În fine, s-ar părea că și rabla mea are astfel de premoniții și a visat oleixul și autovitul. Că nu-mi explic cum, fix când am început eu să mă uit mai abitir după altă rabla, s-a hotărât și ea să mai scoată un cap… Al dreaqu Bumblebee, ca să zic așa…

Să tot fie o săptămână de când am înceut să mă uit după o rablă nouă, la mâna a doua. Chiar am dat și un telefon la un impresar de mașini să văd ce costuri ar presupune un transfer din Jărmania. Și cred că m-a auzit rabla că la vreo două zile după telefonul ăsta, s-a aprins pomul de crăciun în bord și a intrat în modul avarie. Cum rabla are niște kilometrii m-am gândit că supapă EGR, că filtru de particule, că a trecut ceva vreme de cand l-am curățat. Nici una nici alta…că filtrul de particule curățat în 2017 este în parametrii, testerul zice că e încărcat 25% și asta pe motiv că am mai mers cu rabla în avarie până am ajuns la tester. Problema este genialul furtun intercooler. Ar fi a doua oară când schimb năzdrăvănia după ce l-am înlocuit la o revizie pe care îl cârpisem cu ștuțul metalic.

Faza mișto, dincolo de bani, ieri mă opresc la autokarma să văd dacă au furtun intercooler. Și mă întreabă băiatu:

Cu ce vă ajut?

-Cu un furtun intercooler… Și nu mă lasă să termin, mă întreabă direct:

-Din ce an e fordul?

-Dar de unde știți că e Ford?

-Dar ce, credeți că mai cumpără cineva furtun intercooler în afară de cei cu Ford?

Partea proastă în toată ecuația asta este că deși m-am hotărât să înlocuiesc fordul ăsta din 2006 cu ceva mai recent care să mă ducă de colo colo fără prea mari costuri de intreținere, bă…nu prea găsesc un break care să mă atragă. Am fost mulțumit de Focus 2 break, una peste alta a fost o mașină fiabilă. Ca idee, dincolo de ulei, filtre, plăcuțe de frână, singurele chestii ce s-au stricat din primăvara lu 2014 până acum, au fost în ordinea numărului de pe tricou: 1 rulment roată dreapta față, 1 supapă egr, de două ori furtunul intercooler, curățarea filtrului de particule și ceva pe la alternator. Din memorie prețurile au fost cam așa: 250 rulmentul, 650 supapa egr, 850 ambele furtune, 500 lei filtru de particule și vreo 300 alternatorul cu tot cu demontat. Mai pun o mie manopera și zic că e ok rotunjit 3500 lei costuri pentru reprația unei rable în 7 ani. A, am mai cumpărat de la dezmembrări un capac de distribuție…50 lei plăsticăraia.Concluzie… deși fordul încă trage, nu dă fum,nu consumă ulei și tabla este ok, am câteva rable pe listă, vedem ce iese. În principiu, condițiile sunt aceleași…maxim 5000 euro plătiți pe rablă, an ceva mai recent, kilometri oareșcum logici pt. vechimea mașinii și musai break.

20 de comentarii la „Ignatul rablei”

  1. Și la Opel Vectra C se ducea dracului destul de des furtunul de la Intercooler, iar unul de la reprezentanță era 100 de euro + TVA în timp ce unul cumpărat direct de la fabrica din Turcia era 20 de euro cu taxe și transport inclus. Primul îl luai pe loc, al doilea venea în 3 săptămâni.

    Răspunde
  2. Daca nu gasesti break care sa te atraga, incearca un MPV, daca nici MPV, vezi SUV, daca nici SUV, plm, n-ai decat sa-ti iei camioneta 🙂 .
    Nu, n-am ce break sa iti propun eu, ca presupun ca deja le-ai vazut pe toate de pe Autovit.
    Fratii lui Ford Focus sunt Volvo V40 si Mazda 3. Cel putin generalitiile vechi sunt cam tot aia, mai putin motoarele. Piese la fel de scumpe si cam la fel de stricacioase ( Volvo). Daca alea nu-ti plac, nici Golful, si nici alelalte mai mari, te cam uiti degeaba, cumperi modelul urmator, il repari si pe ala din cand in cand si aia e.

    Răspunde
    • Schimba ai mei flota la munca si le-am zis sa-mi facă un preț pentru un Peugeot Partner Teepe… 2014, euro 5, 150k o stiu de nouă. Nu e cea mai wow da macar e spatioasa ?? si pot face abstracție de faptul că în 2-3 ani o sa dau pe becuri jumate de mașină.
      Altfel, sunt oarecum setat pe un hyundai i30 break sau o Kia ceed. Tot break…

      Răspunde
      • Mi-a mai zis cineva care are o duba din aia ca cel mai mult a dat pe becuri la mentenanță. Credeam ca glumeste.

        I30 n-am condus, dar Kia ceed da, o versiune din 2012, nu stiu cum e aia de acum.
        Daca ai condus, ma gandesc ca stii tu mai bine,daca nu, fa o proba inainte sa dai banul, ca arata ca un Focus dar nu se simte la fel. Suspensiile sunt cam proaste, masina se cam lasa ”pe brânci” dacă frânezi in curbe, destul cat sa se ridice de cur, cumva de coltul opus. Mie mi s-a parut destul de dubios si cand am condus eu masina aia, nu era noua, dar avea sub 50,000km. Altfel avea mai multe optiuni si butoane decat gasesti in general pe un Focus.

        Răspunde
        • Tot din cauză de suspensii am lăsat Kia Ceed-ul la urmă. Cu i30 m-am dat și mi-a plăcut…trage bine dieselul și, deși pre mai înghesuită decât focusul 2, am stat mi bine la volan, n-am dat cu picioarele de bord.

          Răspunde

Lasă un comentariu

Descoperă mai multe la e-redoo.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura