Recomandare anvelope all season

Pentru că zilele lu Peugeot 5008 sunt numărate, parcă nu aș mai cumpăra anvelope specifice. Pe parte pragmatică, mi-ar trebui în viiitorul foarte apropiat 4 anvelope de iarnă iar undeva la anu, încă 4 anvelope de vară. Să zic că pe cele de vară le-aș putea scălda cumva și să cumpăr doar două anvelope de vară pe care să le montez pe față. Dar rămâne dilema legată de cele de iarnă unde obligatoriu am nevoie de 4 anvelope de iarnă. Și dacă tot ziceam că peste vreo doi ani să schimb rabla, parcă n-aș mai da 2-3000 de lei pe anvelope și mi-aș lua ceva anvelope all season. Zic asta pentru că am la Peugeot anvelope cu dimensiuni de 215/55 R16 și sunt oleacă mai sărite la preț decât altele.

Da, știu, e compromisul, e ca și cum ai purta colanți pe sub pantaloni scurți și să zici că ești culeanu vara și nici că ți-e frig iarna. Teoretic, poate diferența de aderență pe timp de iarnă aș putea s-o suplinesc cu experiența acumulată. Ar mai fi și partea în care oricum în zona de câmpie iernile sunt tot mai slabe și străzile, de bine de rău, sunt curățate.

În fine, ideea este că nu am mai avut până acum niciodată anvelope all season pe mașină și nu prea știu de unde să apuc problema asta. Teoretic aș mai avea vreo 3 luni la dispoziție în care să mă decid dacă joc cartea asta a economisirii de ceva bani cumpărând doar un set de anvelope all season și să trag speranță că vor face față în următorii 2-3 ani sau rămân consecvent și cumpăr ca și până acum anvelope de iarnă și anvelope de vară. Deci, în condițiile în care am o medie de aproximativ 20.000 km /an ar fi ok să iau anvelope all season? Care ai așa ceva pe rablă? Ce părere aveți?

12 comentarii la „Recomandare anvelope all season”

  1. Cât pe ce să iau și eu anvelope all season, însă înțeleg că se și uzează foarte rapid. Apoi, persoana care inițial le recomanda, s-a declarat totuși dezamăgită de ele, așa că am zis să merg clasic, pe anvelope dedicate iarnă/vară. Bine, la noi mai apar episoade de iarnă serioasă uneori iar adesea avem drumuri de făcut la țară..

    Răspunde
    • Pe aici prin sud iernile nu prea mai sunt ierni :)) Și până la țară, 40 km nu e problemă, se curăță mereu drumul. Cred că voi lua totuși all season, că de o fi de iarnă mai aspră sau drumuri mai lungi, iau rabla de la servici și rezolv problema.

      Răspunde
    • @Adrian Bolocan: ce insemna „se uzeaza foarte rapid”? Cu ale mele am trecut de 40.000km si sunt inca ok! Problema e si vechimea lor, nu doar rularea lor pentru ca odata cu trecerea timpului, cauciucul isi schimba compozitia. De asemenea, e de luat in seama stilul de condus, pentru ca si asta conteaza foarte mult in discutie, un stil „barbar” toceste rapid orice guma, oricat de buna ar fi! Mai e si unghiul de fuga, pe care cel mai multi il ignora cand isi pun gume noi pe masina. Si echilibratul lor, ca si aici e o discutie. Si jentile pe care le lui, ca multi prefera azi mai degraba ca jentile alea sa arate bine, in loc de siguranta. Si cata grija ai sa mergi cu ele cat mai aproape de limita admisa de umflare a gumei, pentru ca umflata prea mult sau prea putin, uzeaza mult mai repede guma … E poveste lunga, cand vrei o putem elabora! 🙂

      @Marean, eu am condus fara probleme pe drumuri cu gheata si zapada, zloata si noroaie, nu am simtit niciodata ca as fi in pericol, iar eu cu siguranta nu ma joc. Dar nah, cand conduc pe asemenea drumuri, merg incet si adaptez mereu viteza si stilul de manevrare a masinii! 🙂

      Răspunde
      • @ice4you spun din auzite acum. Adică în loc de 4 ani de folosire, le-a folosit doar doi ani. Sigur, persoana are un stil de condus mai agresiv. Totuși, e logic cumva să se uzeze mai rapid pentru că sunt făcute atât pentru temperaturi înalte cât și scăzute, așa că nu se vor comporta perfect în ambele situații. Dar nu zici deloc rău tu acolo..

        Răspunde
        • Adrian, in fapt, a folosit gumele one season exact cat le’a folosit si pe cele all season si asta rezulta in urma unui calcul simplu:
          – 2 ani, all season = 24 de luni;
          – 4 ani one season = 6 luni/an X 4 ani = 24 de luni!
          Adicalea, le’a folosit cam aceiasi perioada de timp, avand doar iluzia ca le’a folosit mai mult pe alea de sezon, uzand 2 seturi e cauciucuri in loc de una, cheltuind de doua ori cu montarea lor/demontarea lor, pentru fix aceiasi perioada de timp. 😀
          Pe langa asta, durata de viata a unui cauciuc se socoteste in functie de numarul de kilometrii! Astfel ca, pe unii un set de gume ii poate tine 5 ani aka 50.000Km, sau ii poate tine 2 ani pentru ca asta este perioada in care fac acelasi numar de kilometrii.
          Atentie, nu fac looby pentru genul asta de gume, ca nu am de ce, dar in 26 de ani cand am permis si conduc tot de atunci, am invatat cate ceva, iar in rest am scris tot ce era de scris pe tema asta aici. Poate ajuta cuiva.

          Răspunde
  2. Adrian, in fapt, le’a folosit exact cat pe alelalate si asta rezulta in urma unui calcul simplu:
    2 ani, all season = 24 de luni;
    4 ani de sezon = 6 luni/an X 4 ani = 24 de luni!
    Adica in realitate, le’a folosit aproximativ aceiasi perioada de timp, avand doar iluzia ca le’a folosit mai mult pe alea de sezon, uzand 2 seturi e cauciucuri in loc de una, cheltuind de doua ori cu montarea/demontarea, pentru fix aceiasi perioada de timp. 😀
    Pe langa asta, durata de viata a unui cauciuc se socoteste in functie de numarul de kilometrii! Astfel ca, pe unii un set de gume ii poate tine 5 ani aka 50.000Km, sau ii poate tine 2 ani pentru ca asta este perioada in care fac acelasi numar de kilometrii.
    Atentie: nu fac looby la genul asta de gume, doar impartasesc din experienta a ceea ce s’a facut cateva decenii de cand am masina si am avut parte de toate experintele posibile. Restul in concret ce era de scris pe tema asta aici. Poate ajuta cuiva.

    Răspunde
  3. Un lucru clar e ca daca te-ai hotarit sa iei anvelope all season, atunci trebuie sa cauti cu atentie, sa fii constient si constiincios in ce priveste achizitia, calitatea lor si ceea ce iti ofera, in caz contrar risti sa ai partea de anvelope care pot duce la scaderea performantelor masinii sau chiar la ceva mai grav. Si, sigur, e important sa stii ce faci si cum se comporta anvelopele in situatii diferite. Asa ca iti sugeram sa iei informatii cat mai multe si sa iei hotararea potrivita!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Descoperă mai multe la e-redoo.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura