Am numărat vreo 6 rable trase pe dreapta. Regulamentar, cu avarii, vreo trei și cu triunghiu. Le-am văzut că la câte accidente au fost în ultima vreme, am fost atent la detaliul ăsta. Dar nu erau bușite, pur și simplu rablele se mai și strică. În fine, probabil aș fi trecut cu vederea acest fapt dacă un prieten n-ar fi comentat că dintre toate mașinile alea stricate de pe autostradă, 5 din 6 erau de fabricație nemțească. Audi, BMW, Golf, Passat și iar BMW… #VAG. Cea de-a șasea era un Renault Laguna cu numere de Caraș…. Probabil că de mergeam până la finalul autostrăzii ar mai fi apărut ceva la numărătoare. Altfel, până la Cernavodă doar pe astea le-am numărat…
Nu cred că are vreo relevanță, până la urmă, cred că și ponderea de rable din grupul VAG este destul de mare pe străzile noastre…așa că na, baba aia mergea la piață dar cred că și piața aia era pe undeva pe lângă Hamburg iar ea, normal, ca orice babă ce vinde mașini sh era dintr-un orășel de lângă Munchen.
Era plin acum vreo saptamana de „nemtoaice” bulite si pe A1/A10/A3 … da’ asa multe ca mi’am adus aminte de vremurile lui nea Nicu cand prin toate refugiile dadeai cel putin peste o Dacie cu capota deschisa! :)))) Eh, ce sa’i faci, cam asa e cand esti mandru falos, dar uiti ca masinile alea au multe din ele milionul de km cand le iei de la „baba” din Germania, iar fie ele si „nemtesti” la „varsta” aia (a lor, nu a babei) au nevoie de ingrijire periodica mai deasa ca sa nu’si dea sufletul mai ales pe caldurile si aglomeratia de anul asta, care a fost pe toate drumurile cum nu prea mai fost dat sa vad. :))
A, am mai dat si peste unu cu loganul…asta macar se implica, avea demontat deja cam tot ce înseamnă articulație pe dreapta față.
Da’o dracului mai frate, chiar in halul ala sa fie masina aia si tot sa ai curaj sa pleci cu ea la drum punandu’ti viata ta si a altora in pericol?! Nasol bai frate, nasol rau de tot …faze d’alea n’am mai vazut din anii’90 …o fi avut si piese de rezeva la el cum plecai pe vremuri cu juma de portbagaj la dacie? :))
Ceva relevanță vine de la parcul auto in general îmbătrânit.
Mai contează un pic și faptul că cine își cumpără mașină germană de regulă o face pentru întreținerea ieftină. Ori daca bagi puțin și ieftin , rezultatul e corespunzător.
Plus că nici mașinile germane nu mai sunt ce erau, adică costă similar, e normal să aibă calitate similară cu altele.
Un alt aspect ar fi că rablele tind să se strice în condiții de vreme și uzură extremă. Mai ales dacă nu sunt făcute pentru zona asta de climă. Mașinile pentru Germania sunt acordate un pic altfel decât cele pentru România.
Uzura extremă poate să vină din faptul că un nene se poate învârti cu rabla lui local în jurul urbei de domiciliu și are impresia că rabla lui ține până pe Lună. Când mergi niste sute sau mai mult de 1000 de km legați, poate nu în același ritm și în aceleași condiții că de obicei , chestii se întâmplă.
Altfel, absolut toate rablele se pot strica. Câtă vreme eu am scos rabla mea din revizie acum trei săptămâni, cu schimbat kit de transmisie pentru accesorii , frâne, etc, iar acum două zile a crăpat compresorul de AC , totul e posibil.