Fiatul Egea, varianta otomană a lui Fiat Tipo

Pe la noi e cunoscut drept Fiat Tipo. Un fel de Logan dar mai arătos puțin. Pe parte de fiabilitatea cred, totuși că e și aici peste Logan. Zic asta pentru că am rămas surprins de cât de multe astfel de rable au turcii chiar și pe taxi. Și e normal să fie așa, e totuși fabricat în Turcia. Una peste alta, în 2015 când am fost ultima dată în Turcia, erau foarte multe Logan-uri. Bine, erau cu siglă de Renault dar era Logan. Acum, în 2024 era plin de Fiat Egea, că așa i-au zis turcii lu Fiat Tipo.

Teoretic, cei de la Fiat au reușit performanța să fabrice una dintre cele mai urâte mașini ieșite vreodată de pe poarta unei fabrici. Zic aici de Fiat Multipla. Și acum mă umflă râsul când mă gândesc la treaba asta. Altfel, la #veața mea, am mai condus un Fiat Panda(mașină de companie) și, demult, în tinerețile mele, ocazional un Polski Fiat 125p breck. Era ca-n filme rabla, o combinație nereuită dintre un Fiat și o Lada 1500, singurele avantaje ale acestei rable erau acelea că prietenul care o deținea o lustruia mai ceva ca Aladin lampa, era de culoare roșie și, nu în ultimul rând, era altceva…că noi restul aveam Dacii 1300 și 1310. Încă nu apăruse „ursulețu”. Dar să trecem peste, să ne întoarcem la Fiat Egea sau, așa cum se vinde el pe la noi, Fiat Tipo.

Polski Fiat 125p Kombi

Mă, acum ceva vreme, înainte să bag niște bani în Pejo, pentru că erau niște calcule ce includeau pe lângă distribuție și un ambreiaj, m-am uitat să văd dacă mi-e mai ok să cumpăr altă rablă. Și am luat puțin la ochi și Fiat Tipo. Nu sufăr de mașini valoroase, să trag de ea ca de câine mort și apoi alta. Nefiind genul de om care lustruiește un cazan zilnic, ideea este să meargă și să nu coste reparația mai mult decât face rabla. De data asta am iertat-o, data viitoare nu mai garantez. În fine, ideea este că pe la noi nu se dă lumea în vânt după Fiat Tipo. Am văzut câteva în trafic, și câteva la vânzare pe site-urile de vânzări auto. Puține breck-uri…că eu d-asta mi-aș lua.

Acu nu știu, părerile sunt împărțite, dar mă gândesc că turcii nu-și luau atât de mulți genul ăsta de rablă. Bă și trageau de ele, le alergau pe dealurile alea ale lor de nu aveau aer. Bine, turcii sunt meseriași cu covrigul, că vreo 80 de kilometrii s-a ținut unu cu o Lada Samara de pe vremea lu Gorbaciov după mine. Bine, turcii încă mai trag de rablele Tofaş, Murat, Dogan și alte derivate. A, încă mai circulă în draci pe la ei și Renault 12. Cam asta ar fi, ideea este că Fiat Tipo se fabrică în Turcia în fabrica Tofaș. Acolo s-a făcut și primul Tofaș, Murat 124…care ghici ce? Era varianta turcească a lui Fiat 124.

Lasă un comentariu

Descoperă mai multe la e-redoo.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura