Cât pe ce să-mi cumpăr altă rablă

Asta a fost una dintre cele mai longevive dileme. Vre-o trei săptămâni m-a frecat. Și într-un final cred că am luat decizia corectă. Dileme legate de rablă. Nu credeam că o să mai am așa ceva. În fine, ideea este următoarea. În mai 2021 cumpăram o mașină nouă. Un Peugeot 5008 la mâna a doua. Acum, la 3 ani de la achiziție și 56 mii de kilometri făcuți cu ea a venit momentul ăla în care ar trebui să bag mai mulți bani în ea. Adică, planul era ca la revizia asta unde schimbam ulei și filtre, că altceva nu are nevoie, să fac și distribuția. Pe lângă și bucșile alea la basculă… Doar că acum vre-o lună și ceva, la un drum pe nu mai știu unde, mi-a dat rabla primul semn că o să am de schimbat și ambreiajul cândva în viitor. Nu știu câți s-ar fi prins de asta, că a fost subtil. Dar na, experiența cu șoferitul și-a spus cuvântul și mi-am dat seama că abreiajul dă semne de oboseală. E, fiind vorba de un ambreiaj pentru bogătani, ambreiaj cu volantă cu masă dublă cum se zice în popor, am stat așa, în dubii dacă să duc Peugeotul la mecanic sau pe autovit. Că na, eu sunt mai zgârcit când vine vorba de sume mari.. Și făcusem un calcul rapid, undeva spre 5 mii lei doar ambreiajul, mai spre 1000 distribuția, mai am și schimbul de ulei și filtre și cred că mă scarpin de vreo 8 000 dă lei pe puțin. Aproape jumătate din valoarea rablei ca să zic așa… Că am dat eu pe 4500 euro și nu cred că mai iau 4 mii. deși, la ce se vântură pe site-urile de vânzări auto posibil să-i iau. Dar n-o mai vând..

Altfel, că sunt prea zgârcit să-mi iau rablă nouă, mă uitam la ce e de vânzare pe interneți și se simte lipsa aia de cip-uri de acum câțiva ani. Adică, rablele care ar fi fost scoase la mezat în perioada în care era problemă cu cip-urile auto nu au mai fost scoase că nu prea aveau proprietarii cu ce să le înlocuiască și așa s-a ajuns la niște kilometri care nu mă atrag. De prețuri nu mai vorbesc… Și de aici am tras concluzia că strategia mea, aia în care dau maxim 5000 euro pe o rablă cu doi ani mai nouă decât ce am nu prea mai e viabilă decât dacă vreau să-mi iau mixer d-ăla cu motor de 0.9. Sau Logan cu motor de 1.2. Și nu vreau, că eu încă am nevoie de o rablă cu portbagaj mare.

La cât am vânturat site-urile de anunțuri auto în perioada asta, mașină cu an de fabricație cel puțin 2014 care să indeplinească cât de cât criteriile mele nu am prea găsit. Că v-am zis, a fost criza cip-urilor și de mașinile fabricate între 2014-2016 s-a tras. Și rablă cu 200k la bord am și eu, așa că prefer să bag 1500 euro în ea și să mai trag doi ani liniștit de Peugeot.

În altă ordine de idei, că poate pare că mă plâng, n-am ce să reproșez la Peugeotul ăsta. În afară de consumabile, ulei, filtre, singura problemă avută cu mașina a fost bobina de la aerul condiționat și asta s-a rezolvat cu 500 lei. Cu tot cu șpaga mecanicului. Așa că, dacă la 200.000 km cât are mașina acum rezolv ambreiajul și distribuția cred că mai trag doi ani de ea fără probleme. Și poate după asta o să-mi iau și eu o rablă nouă… dar nu-s convins.

5 comentarii la „Cât pe ce să-mi cumpăr altă rablă”

  1. Am fost si eu in aceasi situatie anul trecut, am decis atunci sa investesc mai bine in „batranica” mea, si nu am ales prost, mai ales la cate rable am avut pe mana in ultima vreme si pe care n’as fi dat banii, nici daca ii gaseam pe drum. 🙂 Da’i inainte …

    Răspunde
  2. Te inteleg, pe ultima am dat-o doar pentru ca urma sa ma lase motorul si am vandut-o pe bani de nimic. La cea actuala am trecut de 200k km si o sa o mai tin cativa ani, doar ce i-am schimbat distributia pe lant si curatat admisie + egr de carbon.

    Răspunde
  3. Avem un Logan din 2007. Piese ieftine și ușor de găsit și schimbat. Nu te ninge în ea nu te plouă, merge, și în afară de asta susținem producția românească 🙂

    Răspunde

Lasă un comentariu

Descoperă mai multe la e-redoo.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura