Cand m-am hotarat sa-mi iau masina si m-am decis ca Ford Focus este o alegere buna, am cautat sa vad si care sunt bubele aceste masini. Nu sunt multe, dar cele care sunt, sunt destul de costisitoare. Prima si cea mai intalnita problema la Ford Focus este colmatarea filtrului de particule. A doua mare problema, destul de intalnita, este furtunul intercooler.
Daca la capitolul filtru de particule romanul este destul de transant si-l elimina( eu l-am curatat si inca merge fara probleme) cand se sparge furtunul intercooler nu prea mai ai ce face, bagi mana in buzunar si cumperi. Daca nu te doare ininima, cumperi un furtun nou…original. Un furtun intercooler original pentru Ford Focus 2 1.6 cum am eu, costa 5-600 de lei, aftermarket de pe la 100 in sus dar nimeni nu e multumit de o astfel de alegere. Mai este si varianta de furtun intercooler de la cei ce dezmembreaza masini. Aici e iar o problema…nu prea reusesti sa-l gasesti, e una dintre cele mai vandute piese secondhand.
Bun, pentru a confirma principalele probleme ale fodului, intre Craciun si anul nou, m-am trezit ca mi-a crapat si furtunul intercooler. Cum timpul era scurt, cu mecanicul meu, am hotarat sa reparam furtun intercooler.
Si ca sa facem treaba serioasa, am mers la un strungar care ne-a strunjit un stut care sa intre pe interiorul furtunului. Au urmat niste coliere destul de sanatoase, unul fiind prins fix pe fisura furtunului.
Deci, pentru a repara un furtun intercooler pentru Ford Focus ai nevoie de un strungar care sa-ti faca un stut si de un mecanic priceput care sa vrea sa improvizeze. Dupa ce a terminat lucrarea, masina a fost pusa pe tester si…e perfect. In mers, la fel.
Asta e, e carpeala, dar e o solutie.
600 de lei un furtun, scump…. si o gramada de Focus-uri circula prin Romania 🙁
Cică pe la Opel exista unul mai scump..
Nu unul, ci cateva! :)))
In rest in ce priveste lucrarea: confirm … treaba buna, verificata personal cu bricheta in parcare! :)))
Cu bricheta zici, dadea gaze?! Naspa masini aste atunci, ford, opel :((( furtune scumpe, da obrazu subtire cu cheltuiala se tine 😉
Lol wut? Eu la Opel Vectra am gasit la reprezentanta la 70 de euro + TVA, mi s-a parut prea scump asa ca folosind numarul de serie de pe el am gasit producatorul si am comandat direct de la sursa, din Turcia. A costat 20 de euro cu tot cu transport.
In vremurile in care am avut eu o Vectra de care vorbesti (ma rog, Vectra B), era jale si suspine! Tot via Turcia veneau, da le preturi cel putin la fel de premium ca si alea „originale”. 😀