N-am mai făcut o pană de cauciuc….

De mai bine de 10 ani. Chiar nu mai știu cu exactitate când s-a întâmplat asta. Că-mi storc acum memoria și cred că singurele momente când am avut nevoie de vulcanizare pe motive de pană de cauciuc sau ceva similar a fost acum ceva vreme când am dat ca lache într-o groapă din asfalt și am fărâmat janta și altădată a fost cât pe ce să merg la fulcanizare pe motiv de luat într-un cauciuc un surub din ală autoperforant de se folosește la acoperișuri. Cu tot cu șaibă și garnitura de cauciuc l-am luat. E drept, era enervant că-l auzeam în mers cum țocăne pe asfalt…dar m-am luat cu treabă și n-am mai ajuns la vulcanizare să scot șurubul din cauciuc și să pună băieții ăia un șnur. S-a rezolvat de la sine, am tot mers cu el așa până s-a tocit… Am schimbat cauciucurile și el tot acolo era…nivelat, lucios.

Aseară, parcă l-am invocat pă zeul cauciuc cu articolul despre anvelope all season, plec de la birou să o iau pe cea mică de la grădiniță. Cu o zi înainte mi-a bătut copilul obrazul că o iau prea devreme de la grădiniță…așa că ieri chiar am stat aproape până la terminarea programului la birou. E, și plec eu din birou și când să urc în rablă, o văd mai așea, într-o rână. Nici măcar n-am mai descuita mașina, că știam că atât roata de rezevă cât și compresorul sunt la locul lor, sub o mulțime de chestii în portbagaj și oricare dintre variante aș fi ales, fie că schimbam roata fie că o umflam și mergeam la vulcanizare cu ea, timpul ar fi fost același. Și pentru că aș fi întârziat la grădiniță, am luat rabla de muncă și am mers să recuperez copilul.

Azi am rezolvat problema…am scos echipamentul de camping din portbagaj, am scos compresorul și i-am băgat 1,5 atmosfere. Cât să mă țină două sute de metrii până la vulcanizare. Da surpriză… La vulcanizare, mare afiș mare…Concediu de Odihnă. Așa că am mai băgat o atmosferă în cauciuc și m-am dus să caut o altă vulcanizare. Acolo concluzia a fost că nu e problemă de cauciuc ci de valvă. Așa că am schimbat valva și m-am întors să scriu aceste rânduri. Concluzia este că e bine să ai un compresor auto ce merge la brichetă. Nu știu ce să vă recomand, eu am unul de Mercedes prin bunăvoința fostului proprietar care s-a descurcat de așa ceva….e bun, merge și la Peugeot. Da, clar, un compresor de aer ce merge la bricheta mașinii este mult mai ok decât să stai să schimbi roata sau să dai la pompă.

3 comentarii la „N-am mai făcut o pană de cauciuc….”

  1. Cu toate acestea, va recomand să aveti intotdeauna in vedere si sa luati in calcul varianta vulcanizarii. Este un capitol unde cheltuielile nu se merita neglijate si intotdeauna va puteti baza pe un serviciu profesional de vulcanizare.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Descoperă mai multe la e-redoo.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura