Am curatat filtrul de particule la Ford

filtru particule ford focus

Marea sperietore a celolor ce vor o masina diesel, Ford in cazul meu, este filtrul de particule. Desi este piesa de schimb si este recomandata inlocuirea filtrului de particule dupa un anumit numar de kilometri, suntem prea saraci pentru inlocuirea cu unul nou, original pentru simplul motiv ca intr-o reprezentanta Ford, aceasta operatiune se duce la mia de euro. Sau mai mult. Si cum problemele cu filtrul de particule apar dupa cativa ani buni si ceva kilometrii, deja aceasta inlocuire costa cam cat jumate din valoarea fierului. Din ce se pare, principalele cauze ce duc la infundarea filtrului de particule sunt motorina de proasta calitate si un un regim de functionare subturat a motorului. Deh, romanul merge la consum.

Nu intru in detalii si alte polemici, cand mi-am luat Ford Focus, mi-am asumat acest risc, avand in vedere ca fac si drumuri frecvente in afara orasului, maxim la doua saptamani am loc de turatii, am zis ca regenerarile filtrului de particule nu vor avea de suferit. In fine, anul trecut mi s-a aprins un martor in bord. Testerul a zis ca este nevoie de completare lichid pentru filtru, am completat, filtrul a intrat imediat in regenerare, iar eu am rasuflat usurat. A mers fara probleme jumatate de an, pana cand intr-o zi, plecand catre tara, brusc bordul a devenit pom de craciun, iar masina a intrat in modul de avarie. Desteapta treaba, motorul nu mai trece de 3000 ture, protejand in felul acesta filtrul si mai ales, turbina.

Am cautat solutii, cele mai multe erau de anulare fizica a filtrului si o rescriere a softului. Alte varieante gasite: filtru particule la mana a doua, unul aftermarket, un aditiv de curatare serios, nu posirca la 50 lei sau curatarea acestuia la service. Unul nou, original iesea din calcule, prea scump. Din simplul motiv ca, desi sunt destule service-uri ce ofera servicii de curatare a filtrului DPF, nu am prea gasit pareri ale celor ce au facut o astfel de curatire, aproape optasem si eu pentru anularea fizica. Normal, majoritatea celor care intampina aceasta problema recurg la anularea filtrului si resoftare. Cum cel mai celebru baiat care se ocupa de astfel de anulari m-a tot plimbat vreo 3 saptamani pe motiv ca ba are treaba, ba hai vino acum, mi-am bagat piciorele si am mers la un service si am curatat filtrul de particule.

Momentan, de la curatare, am facut deja o mie de kilometri, iar masina este in parametri. De control, am mers si am mai facut un test si in alta parte. Baietii si-au facut treaba corect, masina este in parametri. Recomandarea lor a fost sa inlocuiesc si bujiile incandescente, doua fiind arse, acestea fiind motivul ce a grabit infundare filtrului meu de particule. Asa ca, sambata, mecanicul meu are treaba…si-a dat ochii peste cap cand a aflat ce are de facut(la focus, bujiile incandescente sunt in spatele motorului,pozitie incomoda) dar i-am zis ca e mecanic, daca era croitor, era treaba mai simpla, nu se ridica de la masina de

Marian Manea

One Comment

  1. Foarte multa lume ignora importanta bujiilor la diesel pe multi auzindu’i ca sunt de parere ca nu s’ar schimba niciodata ca la benzina domne! Niste idioti, atat pot zice! Si la diesel se schimba acele buji periodic, ba chiar mai des pe la noi din cauza motorinei proaste. Daca nu le schimbi la timp, si esti ghinionist s’ar putea sa te trezesti cu ele sudate in bloc iar la incercarea de demontare sa se rupa in bloc. Atunci sa vezi distractie si bucurie, extractia lor se face doar cu niste scule speciale, daca sunt prost amplasate se da jos motorul … iar cand vezi nota de plata mai bine lasi masina acolo. Oricum, interesant le tine e ca mai pornea motorul ala cu 2 buji moarte din cate inteleg.

    Si eu am fost unul care te’a sfatuit cu anularea, recunosc. Ma bucur ca ai rezolvat altfel, acum sa vedem cat o sa tina in timp, eu unul iti doresc sa tina cat de mult! 🙂

Tu ce zici?